کامپیوتر سفری دقیق

کامپیوتر سفری دقیق

تکنولوژی مجیک بوف

یکی دیگر از قابلیت های سیستم امنیتی شبکه حسگر مفید کامپیوتر سفری دقیق بر اساس اطلاعات GPS و همچنین سایر حسگر ها می باشد. به این ترتیب پس از پایان هر سفر زمان روشن بودن خودرو، بیشترین سرعت، مسافت جابه جا شده و میانگین سرعت محاسبه شده و چنانچه کاربر یک جستجوی کلی از سیستم انجام دهد تمامی این مقادیر را در پیامک دریافتی مشاهده می کند. همچنین در صورتیکه کاربر وسیله جانبی مربوط به محاسبه مصرف سوخت را نصب نماید میانگین مصرف سوخت را نیز دریافت می کند.

اطلاعات کلیه سفرها شامل بیشترین سرعت، مسافت جابه شده کل، زمان روشن بودن کل خودرو و همچنین مصرف کلی سوخت نیز در داخل سیستم مرکزی ذخیره می شود. این اطلاعات توسط یه فرمان خاص می تواند بصورت جداگانه ریست شود.

برای اینکه کاربر نخواهد در هر سفر اطلاعات سفر قبلی را صفر نماید مکانیزمی طراحی شده است که در آن سیستم می تواند بصورت خودکار مقادیر اطلاعات آخرین سفر انجام شده را ریست نماید. بدین منظور در صورتیکه وسیله بطور مثال برای مدت ۶ ساعت روشن نشود اطلاعات سفر قبلی ریست می شود به این ترتیب کاربر همواره اطلاعات آخرین سفر را خواهد داشت. این زمان توسط یک فرمان قابل تنظیم می باشد.

همچنین سیستم مرکزی بیشترین و کمترین دمای داخل خود سیستم، اتاق خودرو، موتور ماشین و دمای روغن را نگهداری می کند. البته ۳ مقدار آخری را نیز می توان به کمک یک فرمان بصورت جداگانه ریست نمود.