قطع کن هوشمند

قطع کن هوشمند

تکنولوژی مجیک بوف

قطع کن یک وسیله جانبی برای خاموش کردن خودرو می باشد. با توجه به شبکه وایرلس داخلی در یک خودرو می توان از چندین قطع کن برای افزایش ضریب امنیت استفاده نمود. قطع کن شامل یک رله کوچک و توانمند است که می تواند تا ۲۵ آمپر جریان را از خود عبور دهد. همچنین شامل یک پردازنده کوچک می باشد که دستورات را از سیستم مرکزی دریافت و آنها را اجرا می نماید.

برای فعال شدن قطع کن در سایر سیستم ها باید یک پیامک به سیستم مرکزی ارسال نمایید. این موضوع یک حفره امنیتی محسوب می شود چرا که در شرایط خاص (نبود آنتن GSM و …. ) امکان دریافت پیام شما وجود ندارد. لذا سیستم نمی تواند جلوی عملیات سارق را بگیرد. برای حل این مشکل روشی خودکار برای فعال شدن قطع کن در نظر گرفته شده است. در واقع زمانیکه که سیستم در حالت فعال می باشد در صورتیکه خودرو روشن شود قطع کن ها بصورت خودکار فعال می شوند و همچنین هشداری مناسب برای کاربر ارسال می شود. به این ترتیب در تمامی شرایط جلوی عملیات سارق گرفته می شود. همچنین این امکان وجود دارد که کاربر توسط پیامک فرمان خاموش شدن را به سیستم مرکزی ارسال نماید. کاربر می تواند میزان سرعت و زمان لازم برای انجام عملیات خاموش شدن را تنظیم نماید. به این ترتیب می توان جلوی خاموش شدن خودرو در حالت های غیر متعارف (سرعت زیاد و …) را گرفت.

بصورت معمولی همواره رله قطع کن ها در حالت وصل(غیر فعال) قرار دارد و مصرف آن در حالت خاموش بودن خودرو صفر میلی آمپر از باطری وسیله می باشد. همچنین آخرین فرمان سیستم مرکزی در قطع کن ذخیره می شود و چنانچه حتی سیستم مرکزی نیز از دسترس خارج شود قطع کن ها عملیات خود را انجام خواهند داد. به این ترتیب قابلیت اطمینان قطع کن ها بسیار بالا می رود و تقریبا می توان گفت که هیچ عملکرد اشتباهی نخواهند داشت.

تعیین حالت قطع کن ها

یکی دیگر از قابلیتهای مجیک بوف امکان برنامه ریزی نوع خاموش کردن وسیله توسط قطع کن ها می باشد. وضعیت قطع کن ها را می توان به دو صورت خودکار و دستی تنظیم نمود.

حالت دستی: سیستم مرکزی پس از روشن شدن خودرو بصورت غیر مجاز با کاربر تماس حاصل می کند ولی قطع کن ها را برنامه ریزی نمی کند. در این حالت کاربر باید از طریق برنامه موبایل و یا فرامین مربوطه خودرو را خاموش نماید.

حالت خودکار: در این حالت علاوه بر ارسال هشدار به کاربر سیستم مرکزی تمامی قطع کن ها را برنامه ریزی و خودرو را خاموش می کند. به این ترتیب جلوی سرقت از همان لحظه روشن شدن گرفته می شود.

هر یک از حالتهای فوق را می توان توسط فرمان مربوطه تنظیم نمود. بصورت پیش فرض حالت قطع کن ها <خودکار> تنظیم شده است.