مدیریت مصرف انرژی هوشمند

سیستم مدیریت انرژی پیشرفته

تکنولوژی مجیک بوف

زمانیکه برق خودرو قطع می شود یک سیستم ردیابی چقدر وقت روشن می ماند؟یا در صورتیکه وسیله برای مدت طولانی روشن نشود باطری آن تا چه زمانی تخلیه می شود؟
برای پاسخ به سوالاتی از این قبیل بد نیست نگاهی به بخش مدیریت انرژی در سیستم امنیتی ما بیندازید.
مصرف سیستم ما در حالت آماده و فعال کمتر از ۲۴ میلی آمپر از باطری داخلی خود می باشد. به این ترتیب با باطری ۱۴۰۰ میلی آمپری خودش می تواند بیشتر از ۵۶ ساعت در این وضعیت بماند. اما چنانچه برق ورودی دستگاه قطع شود سیستم بصورت خودکار با خاموش کردن بخش ارتباط بیسیم مصرف خود را به کمتر از ۱۰ میلی آمپر می رساند که در این حالت می تواند بیشتر از ۱۲۰ ساعت به فعالبت خود ادامه دهد. البته در این حالت چنانچه دستوری از جانب کاربر از طریق پیامک دریافت شود و سیستم بخواهد با وسیله جانبی خاصی در ارتباط باشد برای لحظاتی کوتاه شبکه بی سیم را روشن و پس از اجرای فرمان کاربر دوباره به حالت کم مصرف سوییچ می کند.
هر بار شارژ باطری داخلی از باطری وسیله در حدود ۲۵۰ میلی آمپر در ساعت (در دمای عادی) از میزان شارژ باطری وسیله کاهش میدهد. به این ترتیب با توجه به الگوریتم شارژ سیستم مرکزی به ازای هر ۴۰ ساعت یک شارژ از باطری وسیله شما میگیرد و در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی امپر از باطری اصلی مصرف می شود. بنابراین در صورتیکه ۶ آمپر از باطری شما تخلیه شود و با توجه به اینکه باطری شما در آخرین باری که وسیله را خاموش کزده اید شارژ کامل بوده است سیستم میتواند بیش از ۴۶ روز روشن بماند.
همچنین سیستم مجهز به فرمانهایی است کا کاربر می تواند از راه دور مصرف انرژی را کنترل نماید. برای مثال چنانچه کاریری نیاز به استفاده از وسیله تا ۱ هفته را ندارد می تواند برق ورودی بخش شبکه بی سیم را خاموش نماید و مصرف سیستم را کاهش دهد. این قابلیت ها باعث افزایش طول عمر باطری داخلی سیستم و همچنی طول عمر باطری وسیله میگردد. ضمن اینکه موتورسیکلت ها و وسایلی که دارای باطری هایی با طرفیت پایین هستند نیز می توانند از سیستم امنیتی ما استفاده نمایند.


ذخیره انرژی بیشتر

همانطور که میدانید یکی از بخش های مهم در سیستم های ردیابی مصرف انرژی بهینه آنها می باشد. از این رو تلاشهای بسیاری انجام شده است تا بتوان مصرف انرژی را در حالت های مختلف کاهش دهیم. به تازگی توانستیم با کاهش میزان مصرف پردازنده مرکزی باز هم مصرف نهایی سیستم بوف را کاهش دهیم!

به این ترتیب با رویکرد جدید مصرف سیستم مرکزی در حالت روشن بودن بخش رادیویی از ۲۴ میلی آمپر در ساعت به ۱۸ میلی آمپر در ساعت و در حالت خاموش بودن بخش رادیویی از ۱۰٫۵ میلی آمپر ساعت به کمتر از ۵ میلی آمپر کاهش یافت. در حال حاضر سیستم مرکزی با قطع برق توسط سارق می تواند بیش از ۱۰ روز زنده بماند. همچنین این روش باعث افزایش طول عمر باطری و کاهش زمانهای روشن بودن شارژر و درنتیجه تخلیه دیرتر باطری وسیله خواهد شد.

پروفایل مصرف انرژی جدید باعث شده است تا مشکل باطری در موتورسیکلت ها به کلی رفع شود. و سیستم ما این قابلیت را پیدا می کند تا بر روی وسایلی با باطری بسیار ضعیف نیز عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.